miércoles, 14 de octubre de 2009

Per a què faries servir los noves tecnologies?

El primer de tot seria formar al cos de mestres que formen l'escola en matèria digital com la ultilització de la pissarra digital i de l'ordinador portàtil amb un sistema operatiu lliure que és el que hauran d'utilitzar a l'escola.

Activitats:

Objectius curriculars:
Uilitzar les noves tecnologies de la informació
Aprendre a búscar informació d'internet
Saber fer un anàlisi crític de la informació
Comprendre com funcionen les noves tecnologies

1- Posem per exemple que els xiquets estiguen fent a l'assignatura de coneixement del medi un projecte sobre la prehistòria. La metodologia d'aquest es basa en la recerca d'informació sobre el tema que es vol tractar, la posada en comú de tota la informació trobada pels xiquets i una conclusió redactada entre tots. Doncs bé, jo crec que seria interessant que els xiquets buscaren aquesta informació en internet. A més el mestre els hauria de donar ferramentes i direccions webs fiables on trobar la seva informació per a que així els xiquets aprenguen a que no tot el que és troba a internet es verídic i que assolisquen la capacitat de contrastar informació.

Objectius curriculars:
Uilitzar les noves tecnologies de la informació
Utilitzar i comprendre missatjes en llenguatje multimèdia
Saber escriure textos amb un soport digital

Per altra banda, enlloc d'escriure a la llibreta el que han trobat, cada xiquet redactaria amb les seues paraules un espai d'un bloc creat anteriorment per al projecte, el que els permetrà no només utilitzar text, com la llibreta convencional, sinó usar vídeos i imatges. Crec que la importància de l'ús de les TIC radica en que els xiquets del moment són xiquets del món de la imatge, que viuen i es deseenvolupen amb aquesta, així a les escoles s'els ha de donar una formació en aquest aspecte perquè sinó es queden amb els braços lligats davant la societat que els envolta.
Finalment, tota la classe llegirà el que ha escrit cada xiquet i entre tots editaran la conclusió que serà revisada pel mestre. Aquest aspecte els permet opinar i crear la seva pròpia educació i deixar de banda al mestre com a element principal de la classe.

Objectius curriculars:
Saber fer un anàlisi crític de la informació
Uilitzar les noves tecnologies de la informació
Aprendre a búscar informació d'internet

http://www.pangea.org/peremarques/pdigital/es/propuest.htm
2- En aquesta web hi ha multitud d'idees per a utilitzar les pissarres digitals però la que més m'ha cridat la atenció i més interressant i suggerent m'ha paregut és la de buscar les noticícies principals del dia publicades als periòdics electrònics. Amb aquesta tasca els xiquets poden aprendre que hi ha alguna cosa més enllà del que veuen a les seues cases com El País i El Mundo, en el cas que a casa seva vejen alguna cosa. S'els pot obrir una nova perspectiva sobre la informació, premsa d'informació alternativa o contrainformació, blocs i espais d'opinió censurats a la premsa habitual. A més els xiquets, com explica en aquesta web, poden redactar ells mateixos notícies a partir de l'obtenció d'informació d'internet el que és molt important a l'hora de formar-se una opinió sobre el món que els envolta i que aquesta siga ben fonamentada.

No hay comentarios:

Publicar un comentario